در ادامه بحث چگونه زندگی کردن

 

زمانی برای بهتر بودن:

هنگامی که وضعیت ما آشکارا منفی می باشد زمانی است که ما باید شدیدا مثبت بیندیشیم و مثبت عمل کنیم. زمانی که وضعیت دشوار است و بدتر می شود لزومی ندارد که حقیقت را نادیده بگیریم یا از حقیقت فرار کنیم همچنین هیچ لزومی ندارد که با منفی گرایی وضعیت را بدتر کنیم.

در واقع مبارزات بزرگ حرکت قاطعانه به سوی آینده حتی اگر بسیار کوچک باشد می تواند به طرز چشمگیری اعمال کوچک و ناچیز دیگر را به حرکاتی بزرگتر و بهتر تبدیل کند.

به راه خود ادامه دهیم به حرکت به سوی آینده تداوم ببخشیم به خصوص در مواقعی که به نظر  

می رسد شرایط بر ضد ماست . به خاطر بسپاریم این همان زمانی است که باید پر معناترین و سازنده ترین تفاوت را بوجود بیاوریم . وقتی در محاصره ی دنیا قرار بگیریم موارد مثبت را جستجو کنیم و آنها ما را از امکان بروز اشتباه دور می کند وقتی با موارد ناراحت کننده مواجه می شویم به دنبال نقاط روشن و امیدوار کننده باشیم و خود را به آنها بسپاریم همیشه نقاط روشن وجود دارند . یاد بگیریم که آنها را ببینیم و بر ایشان ارزش قائل شویم بدین ترتیب سرانجام رمز موفقیت را خواهیم یافت.

 

رمضان

همیشه پاره ای از حرف های من با توست  

همیشه دست نیازم، خدای من با توست  

من از دریچه شب های قدر لبریزم 

 ولی گشودن زنجیر پای من با توست  

 مرا ببر به تماشای باغ های بزرگ 

 به قصه های رفیعی که جای من باتوست  

نه من توأم، نه تو من، هم تو در منی، هم من 

. که ابتدای من و انتهای من با توست

همینکه از تو بگویم برای من کافیست

همینکه پاره ای از حرف های من با توست  

 

زندگی زیبا

 زندگی دنیا:

زیبا یی های که در اطراف خود می بینیم در درون خود ما وجود دارند اگر چنین نبود نمودی از آنها نیز وجود نداشت . زمانی که از دیدن منظره های با شکوه یا یک اثر با جلوه هنری لذت می بریم به یاد داشته باشیم که قدرت در ک زیبایی که آنها را تحسین می کند در درون خود ماست . به این ترتیب زیبایی های دنیا در واقع خاطره ی زیبایی های خارق العاده ی زندگی ما هستند. داشتن چنین خاطراتی که درک زیبایی را در ما احیا می کند ارزشمند و قابل تحسین هستند. اصل و جوهره ی زیبایی بسته به موضوعاتی که آنها را می دانیم و می بینیم نیست بلکه در واقع زیبایی ، نهفته در شکوه و عظمت خود زندگی است . قدرت ایجاد شکوه زندگی در اختیار ماست آن را به کار گیریم . زیبایی که در اطراف خود حس می کنیم گوشه ای اززیبایی است که در زندگی ما وجود دارد . درست است که درگیری و مبارزات ، موارد غم انگیز ، درد و غیره وجود دارند اما با وجود همه ی اینها هر لحظه و هر روز از زندگی ما سرشار از شکوه است پس قدرت عظیم آن را دریابیم و با آن زندگی را ادامه دهیم.